League Of Legends 9.20 Yama Notları | Kogo Society Forum Güncel Paylaşım Platformu

League Of Legends 9.20 Yama Notları

CrypticaL

Düttürü Dünya..
Yönetici
Forum Sahibi
Üyelik Tarihi
2 Eylül 2019
Mesajlar
477
Tepkime puanı
231
Puanları
43
Yaş
24
Konum
Root
Cinsiyet
Erkek
İlişki Durumu
İlişkim Var
Burcu
Kova
League Of Legends 9.20 Yama Notları

Herkese merhaba. Öncelikle 10. yılımızı kutlamamıza sayılı günler kaldığını hatırlatmak istiyoruz!

Bu yamada Garen, Shaco ve Viktor için epey büyük değişikliklerimiz var. Tabii bunlar yenilenme sayılacak kadar büyük değil. Değişiklikleri getirmemizin sebebi oyuncuları bu şampiyonlar için heyecanlandırmak, şampiyonların yetenek setlerini güncellemek ve yaygın görülen sorunları düzeltmek. Ayrıca oyuncuların onlardan beklediği kimlikleri tutturmayı ve şampiyonlara hem eski hem de yeni oyunculara hitap eden, güvenilir ve heyecan verici oynayış tarzları katmayı hedefliyoruz.

Şu anda Dünya Şampiyonası'na yönelik çalışmalarımızı geride bırakarak, 2020 Sezon Öncesi Dönem değişiklikleri ve ayarlamalarına son dokunuşları yapıyoruz. Dolayısıyla bu yama aslında bahsettiğimiz değişiklikler dışında epey küçük.

Yamada Öne Çıkanlar

Yamada Öne Çıkanlar


Vahşi Batılı Ashe, Darius ve Hecarim 10 Ekim 2019'da oyunda.

Şampiyonlar

Blitzcrank

Taban zırh ve zırh büyüme oranı azaldı.

9.19'da getirdiğimiz ilave menzil hoşumuza gitse de şampiyon şu anda fazla güçlü.

Taban nitelikler

ZIRH 44 ⇒ 40
ZIRH BÜYÜME ORANI 4 ⇒ 3,5


Garen

Pasif yenilenmesi daha güvenilir. W artık ilk 0,75 saniye boyunca ilave hasar azaltma yerine kalkan veriyor. E'nin dönme sayısı artık saldırı hızıyla birlikte artıyor. R artık her zaman gerçek hasar veriyor; Baş Kötü pasifi kalktı.
Şanlı kahramanımıza büyük değişiklikler getiriyoruz. Bunlardan biri de ultisinin Baş Kötü mekaniğini kaldırmak. Hem Garen oyuncuları hem de rakipleri tarafından hoş karşılanmayan bu mekanik, şampiyonun oynanışını pek sağlıklı bir hale getirmiyor, Garen'in hedef belirlerken sahip olması gereken kontrolü elinde alıyor ve sık sık başarısız olmasına yol açıyordu.

Ayrıca şampiyonun pasifini temizliyor ve diğer ezergeçerlerin kullanabildiği Yenilmez rününün yüklerinden faydalanmasını sağlıyoruz. Tabii daha fazla eşya seçeneğiyle birlikte artık Garen'i oynarken hep aynı yolu izlemek zorundaymışsınız gibi de hissetmeyeceksiniz.
Taban nitelikler

SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI %2,9 ⇒ %3,65
CAN 616,28 ⇒ 620
CAN BÜYÜME ORANI 84,25 ⇒ 84

Pasif - Metanet

YENİLENME : Seviyeye bağlı olarak her 5 saniyede bir azami canının %2/8'i ⇒ 1-18. seviyelerde her 5 saniyede bir azami canının %1,5-10,1'i
KALDIRILDI GÜÇLENDİRİLMİŞ YENİLENME : Garen'in canı seviyeye bağlı olarak %25 veya %50'nin altındayken, şampiyon artık iki kat can yenilenmesi kazanmıyor.
GÜNCELLENDİ YENİLENME BOZULMASI : 11. seviyeden önce minyon dışındaki hedeflerden hasar alındığında 9 saniye; 11. seviyeden sonra destansı canavarlar, kuleler veya şampiyonlardan hasar alındığında 4 saniye ⇒ Destansı canavarlardan, kulelerden veya şampiyonlardan hasar alındığında 7 saniye

Q - Amansız Hücum

YENİ KULLANIM SÜRESİ : Artık Garen'in saldırı hızıyla birlikte güçlenerek, normal saldırılara daha benzer şekilde işliyor.
GİDERİLEN HATA : Garen yavaşlatıldığında Q'sunun yeniden kullanma aralığının önemli ölçüde artmasına sebep olan hata giderildi.

W - Cesaret

KATLETME BAŞINA DİRENÇ : 0,33 İlave Zırh ve Büyü Direnci (150 birimde en fazla 50) ⇒ 0,25 İlave Zırh ve Büyü Direnci (150 birimde en fazla 30)
GÜNCELLENDİ KALKANLA BENİ : İlk 0,75 saniye için %30 İlave Hasar Azaltma ve Sıvışma sağlar ⇒ İlk 0,75 saniye için azami canının %10'u kadar kalkan ve %60 Sıvışma sağlar

E - Yargı

DÖNME SAYISI : 1-16. seviyelerde 5-10 ⇒ 7 (eşya ve seviyelerden kazanılan her %20 Saldırı Hızı başına +1)
DÖNME BAŞINA HASAR : 14/18/22/26/30 (+0,36-0,4 Saldırı Gücü) ⇒ 8/12/16/20/24 (seviyeye bağlı olarak +0-8) (+0,32-0,4 Saldırı Gücü)
İLAVE HASAR : Tek bir rakibe %33 ⇒ En yakındaki rakibe %25
EKSİLTME ÖNCESİ DÖNME : 4 ⇒ 6
YENİ AZİM, İSTEK, DİRAYET : Artık her bir dönüş Yenilmez yükü veriyor.

R - Demacia'nın Adaleti

KALDIRILDI PASİF : Garen artık son 5 dakikada en çok skor alan rakibi Baş Kötü olarak işaretlemiyor.
YENİ ŞAHİN GÖZLÜ : 1 saniyeliğine hedefi görünür kılar ve hedef görüş alanından çıktığında bunun iptal olmasını önler.
HASAR : 175/350/525 (+ hedefin eksik canının 0,286/0,333/0,4'ü) Büyü Hasarı ⇒ 150/300/450 (+ hedefin eksik canının 0,2/0,25/0,3'ü) Gerçek Hasar

Ivern

Artık menzilli bir şampiyon. W artık saldırı menzilini arttırmıyor.
Birden fazla normal saldırı menziline ayak uydurma zorunluluğunu kaldırarak, Ivern'ü oynaması daha kolay (ve daha güçlü!) bir hale getiriyoruz.
Taban nitelikler

NORMAL SALDIRI MENZİLİ : 125 ⇒ 475 (Ivern artık tüm rünler, eşyalar vs. açısından menzilli bir şampiyon olarak sınıflandırılıyor)

W - Yeşert

KALDIRILDI KOLUM HER YERE UZANIR : Artık Ivern'ün menzilini arttırmıyor.

Lissandra

Pasifin ve W'nun hasar oranı arttı.
Anlık hasar veren ve savaş başlatan büyücü kimliğini, profesyonel düzeydeki gücüne dokunmadan ön plana çıkarıyoruz.
Taban nitelikler
Yuvarla bakalım!
ZIRH : 20,216 ⇒ 22

Pasif - Buzdoğan İtaati

HASAR ORANI : 0,3 Yetenek Gücü ⇒ 0,5 Yetenek Gücü

W - Kırağı Çemberi

HASAR ORANI : 0,5 Yetenek Gücü ⇒ 0,7 Yetenek Gücü

Pantheon

Q'nun taban hasarı ileri yetenek seviyelerinde azaldı.
Pantheon yüksek beceri düzeyindeki oyunlarda en çok tercih edilen şampiyonlardan biri olmaya devam ediyor. Bu düzeydeki dereceli oyunlarda daha etkili olduğu için de erken safhalardaki hasarını bir miktar azaltıyoruz. Ha, bir de giderilen hata var tabii!
Genel

GİDERİLEN HATA : Pantheon'un Q - Meteor Mızrağı ve W - Kalkan Hücumu yetenekleri, şampiyon Thresh'in W - Karanlık Geçiş yeteneğini kullanırken 0,2 saniye veya daha az bir süre içerisinde doğru biçimde çalışıyor.

Q - Meteor Mızrağı

TABAN HASAR : 75/115/155/195/235 ⇒ 75/110/145/180/215

Qiyana

Q'nun taban hasarı ilk yetenek seviyelerinde azaldı.
Qiyana'nın takas hasarını hedef alıyoruz. Bu hasar özellikle de şampiyon 3. seviyeye ulaştığında, beklenmedik ölçüde yüksek ve onu erken safhalarda fazlasıyla baskın kılıyor.
Q - Ixtal Bıçağı

TABAN HASAR : 80/100/120/140/160 ⇒ 60/85/110/135/160

Shaco

W kutuları artık alan etkili. Erken safhalarda daha fazla hasar, ileri safhalarda daha az hasar.
Yenileme sonrası Shaco'nun hem oynayış tarzı hem de kimliği önemli ölçüde değişti ve sonuç olarak oynanıştan el edilen kazançlar en iyi ihtimalle belirsizdi. Rakipleriyle daha rahatça etkileşime girebilmeli ama özellikle de erken safhalarda bunu başaramıyor. Bu değişikliklerle birlikte verdiği hasarı sadece ileri safhalarda arttırmaktan ziyade, bunu oyunun tamamına yaymayı hedefliyoruz.

Ayrıca hem daha yaygın görülen SG dizilimlerini hem de nadiren karşılaştığımız YG dizilimlerini farklı oynayış tarzları olarak desteklemeye devam etmek istiyoruz. Dolayısıyla E'sinin hasar türünü değiştirdik ve oyuncuları Shaco'nun yeteneklerini farklı şekilde kullanmaya teşvik etmek için bazı oranlarda ayarlamalara gittik.
Taban nitelikler
SALDIRI GÜCÜ : 66 ⇒ 63
SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI : 3,5 ⇒ 3

Pasif - Arkadan Vuruş

YENİ NORMAL SALDIRI HASARI : Artık normal saldırılarla rakiplere arkadan saldırmak 1-18. seviyelerde fazladan 10-25 Hasar (+0,15 İlave Saldırı Gücü) veriyor (bu hasar kritik olabiliyor).
YENİ ÇİFT ZEHİRLİ BIÇAK HASARI : Çift Zehirli Bıçak arkadan isabet ettiğinde artık 1-18. seviyelerde fazladan 15-50 Hasar (+0,1 Yetenek Gücü) veriyor.

Q - Kandırmaca

GİZLENME SÜRESİ : 1,5/2,25/3/3,75/4,5 saniye ⇒ 2,5/2,75/3/3,25/3,5 saniye
BEKLEME SÜRESİ : 16/15,5/15/14,5/14 saniye ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 saniye
KALDIRILDI ZAMAN DOLMAK ÜZERE : Shaco görünmez olmayı bıraktığında ve sonraki normal saldırısını gerçekleştirdiğinde, Kandırmaca'nın bekleme süresi artık azalmıyor.
HASAR : 10/20/30/40/50 (+0,4 İlave Saldırı Gücü)(+0,3 Yetenek Gücü) ⇒ 25/35/45/55/65 (+0,25 İlave Saldırı Gücü) Arkadan vuruş gerçekleştirirken Kandırmaca'nın kritik vuruş yaparak %130 Hasar vermesi garantidir.

W - Soytarı Kutusu

GÜNCELLENDİ BÜYÜK HİSSEDİYORUM : Artık kutular tetiklendiğinde alan etkili menzilin içindeki birden fazla rakibe saldırır.
YENİ ALAN ETKİLİ HASAR : 15/20/25/30/35 (+0,1 Yetenek Gücü) (tek hedefe verilen hasar değişmedi)
YENİ ŞAMPİYON DIŞINDAKİ BİRİMLERİ KORKUTMA SÜRESİ : Şampiyon dışındaki tüm birimleri 2 saniyeliğine korkutur.
KORKMUŞ BİRİMLERİN HAREKET HIZI : Tüm rakiplerin hareket hızı 100 olur ⇒ Minyon ve canavarların hareket hızı 60, şampiyonların hareket hızı 100 olur

E - Çift Zehirli Bıçak

HASAR TÜRÜ : Fiziksel Hasar ⇒ Büyü Hasarı
HASAR : 55/80/105/130/155 (+0,6/0,75/0,9/1,05/1,2 İlave Saldırı Gücü) (+0,75 Yetenek Gücü) ⇒ 70/95/120/145/170 (+0,8 İlave Saldırı Gücü) (+0,6 Yetenek Gücü)
İNFAZ HASARI : Eksik cana bağlı olarak %0-50 daha fazla hasar verir ⇒ Canı %30'un altındaki tüm birimlere %50 daha fazla hasar verir

R - Halüsinasyon

KUTULARIN TETİKLENME ZAMANI : Kutular 2 saniye sonra tetiklenir ⇒ Kutular anında tetiklenir
HASAR : 200/300/400 (+1,0 Yetenek Gücü) ⇒ 150/225/300 (+0,7 Yetenek Gücü)
YENİ KUTU ALAN ETKİLİ HASARI : 10/20/30 (+0,1 Yetenek Gücü) (tek hedefe verilen hasar değişmedi)
KORKUTMA SÜRESİ : 0,75/1/1,25 saniye ⇒ 1 saniye

Sona

Güçlendirilmiş normal saldırısının ne zaman geleceğinin daha kolay anlaşılabilmesi için bir yaşam kalitesi değişikliği getirdik.

PASİF YAŞAM KALİTESİ DEĞİŞİKLİĞİ : Sona'nın kendi pasifini daha kolay takip edebilmesi için bir kaynak göstergesi eklendi (sadece Sona'ya görünür).

Varus
Taban SG arttı; diğer nitelikler yuvarlandı.
Varus'un gücünü genel olarak arttırıyoruz.
Taban nitelikler

SALDIRI GÜCÜ 59 ⇒ 61
MANA YENİLENMESİ 7,34 ⇒ 8
MANA 360,5 ⇒ 360
CAN 499 ⇒ 500

Viktor

Q artık Viktor'un manasıyla birlikte güçlenmiyor. W Eklentisi artık diğer yeteneklerin yavaşlatma etkisi uygulamasını sağlıyor. R artık daha hızlı tetikleniyor ve daha hızlı hareket ediyor.
Viktor'un genel olarak zayıf olan W ve R yetenekleri için daha ilgi çekici Eklentiler getiriyoruz ve manasına olan bağlılığını bir miktar azaltıyoruz.
Genel

GİDERİLEN HATA : Sihir Çekirdeği istatistikleri artık Viktor seviye atladığında değil, eklenti alındığında güncelleniyor.
GİDERİLEN HATA : Artçı Şok Eklentili Ölüm Işını'nın atışlarının genişliği artık ilk atışınkiyle aynı.

Q - Güç Aktarımı

KALKAN MİKTARI : Azami manasının %8'i (+0,15 Yetenek Gücü) ⇒ 1-18. seviyelerde 30-115 (+0,15 Yetenek Gücü)

W - Çekim Alanı

GÜNCELLENDİ EKLENTİ - İÇE PATLAMA : Çekim Alanı tarafından sersemletilen rakipler alanın ortasına çekilir ⇒ Doğrudan rakiplere isabet eden vuruşlar onları 1 saniyeliğine %20 yavaşlatır (R tetiklenmelerinde etkinleşmez)

R - Kaos Fırtınası

YENİ İNTİKAM PEŞİNDE : Kaos Fırtınası, Viktor katledildikten sonra bile rakipleri takip etmeye devam eder.
YENİ DERE TEPE DÜZ GİTTİ : Kaos Fırtınası artık yüzey şekillerinin üstünden geçebilir.
TETİKLENME SIKLIĞI : 2 saniye ⇒ 1 saniye
TETİKLENME SAYISI : 3 ⇒ 6
TETİKLENME BAŞINA HASAR : 130/210/290 (+0,85 Yetenek Gücü) ⇒ 65/105/145 (+0,45 Yetenek Gücü)
EKLENTİ - SÜRAT HAREKET HIZI : Kaos Fırtınası || %20 daha hızlı hareket eder ⇒ %25 daha hızlı hareket eder (asgari hareket hızı artık || 200 ⇒ 250; azami hareket hızı artık || 300 ⇒ 375)

Eşyalar

Demir Solari'nin Broşu

Aktif kalkan güçlendi.
Özellikle de daha az alan etkili anlık hasar veren şampiyonların olduğu bir metada, Demir Solari'nin Broşu'nun kullanım alanlarını genişletmeye çalışıyoruz. Bu değişiklik aynı zamanda Demir Solari'nin Nişanı için de geçerli!
KALKAN GÜCÜ : 30 (seviye başına +15) ⇒ 120 (seviye başına +10)

Sosyal Medya Üstünden Arkadaş Eklemek

9.20'den itibaren, oyuncular sosyal medya üzerinden arkadaşlarını bulup ekleyemeyecek. Artık "Arkadaş Ekle" simgesine tıkladığınızda, "Sosyal Ağa Göre" seçeneğini göremeyecek ve arkadaşlarınızı bulmak için Facebook hesabınıza bağlanamayacaksınız.

Giderilen Hatalar
  • Yuumi'nin yapıştığı takım arkadaşının zamanı durdurma etkisi altındayken (Zhonya'nın Kumsaati veya Kronometre) katledilmesi sonucu, Yuumi'nin kule hasarını üstüne çekme becerisinin oyun boyunca ortadan kalkmasına sebep olan hata giderildi.
  • İmleç Xayah'nın tam altındayken R - Tüy Fırtınası kullanıldığında, yeteneğin yön verme kilidinin kaldırılmasına sebep olan hata giderildi.
  • Nunu'nun E - Kartopu Yağmuru yeteneğinin tek bir kullanımda rakipleri birden fazla kez yavaşlatmasına sebep olan hata giderildi.
  • Vi'ın Q - Duvar Delen yeteneği, Wukong'a isabet edip onu katlettiği anda R - Burgaç kullanılması sonucu yeteneğin işlevlerini kaybetmesine sebep olan hata giderildi.
  • Diana'nın R - Ay Koşusu, Q - Hilal Saldırısı yeteneğinin patlamasının sınırındaki bir rakibe isabet ettiğinde şampiyonun ultisinin bekleme süresi artık doğru biçimde azalıyor.
  • Diana'nın Q - Hilal Saldırısı patlamasının görsel efektleri artık Savaş Sisi'nin içinden görünmüyor.
  • Kış Mucizesi Neeko kılık değiştirmiş haldeyken R - Ruh Çiçeği kullandığında, Lulu'nun W - Kapris yeteneğinden isabet alması halinde taban niteliklerini önemli ölçüde kaybetmiyor ve normal saldırı gerçekleştirebiliyor.
  • Mega Gnar normal biçimine geçerken Lulu'nun W - Kapris yeteneğiyle dönüştürüldüğünde, Gnar artık fazladan güçlendirmelere sahip olmuyor ve Mega Gnar'ın saldırılarını, kritik vuruş animasyonlarını ve parçacıklarını kullanmıyor.
  • Cho'Gath'ın R - Ziyafet yeteneğinin infaz göstergesi artık kopyalar üstünde de doğru biçimde gösteriliyor.
  • Lux'ın Pasif - Aydınlanma yeteneği artık tek bir hedefi etkileyen yetenek olarak gösteriliyor.
Yakında Gelecek Kostüm ve Renkler

Vahşi Batılı Ashe
Vahşi Batılı Ashe


Vahşi Batılı Darius
Vahşi Batılı Darius


Vahşi Batılı Hecarim
Vahşi Batılı Hecarim
 

Yeni Konular

Üst